Július 6-án késő délután érkeztem meg Bajára. Kis keresgélés után rátaláltam a Malom étteremre, ahol a szállásunk is volt. A pincér rögtön fölvezetett a szobámba. A hely kifogástalan volt, rögtön láttam, hogy jókat fogok aludni itt, ekkor elzúgott egy vonat az ablak alatt, ez kicsit elbizonytalanított, de később rájöttem, hogy csöppet sem zavar a pihenésben. Kalandortársaim érkezése után elköltöttük az első ínycsiklandozó vacsoránkat, majd kicsivel később aludni tértünk.
Hétfőn reggel 6.45-kor találkoztunk Bátyity Antallal az étterem parkolójában, aki kivezetett minket az Axiál bajai telephelyére. Érkezés után egy röpke tűz- és balesetvédelmi oktatásban részesültünk. Ezt követően Anti kiosztotta a munkaruháinkat, kicserélte nekünk a kisebb illetve nagyobb darabokat megfelelőekre. Átöltözés után találkoztunk Torma Tamással, a Szervizüzletág igazgatójával, aki előadást tartott nekünk a saját munkaterületéről, a szervizesek mindennapjairól és a változatos problémákról amelyekkel szembesülnek illetve amelyeket a tőlük telhető legjobb módon megpróbálnak megoldani és általában meg is oldanak. Elmondta, hogy minden alkalmazott folyamatosan képzéseken vesz részt, mind szakmai, mind nyelvi téren. Az előadás után körbevezetett minket a műhelyek körül, ismertette, hogy melyik részükben milyen munka folyik. Mindezek után megismerkedtünk a műhelyfőnökkel, aki vel megbeszélhettük minden reggel, hogy melyik géptípuson végzett munkálatokba szeretnénk bekapcsolódni. Miután a beosztás megtörtént, az ebéd következett a cég saját étkezdéjében, amely szintén kifogástalan volt. A letöltött ebédidő után munkába álltunk. Én egy Claas rendsodró ˝0˝ revíziójába kapcsolódhattam be. Megtudtam, hogy a 0-ás revízió az üzemkész éllapotba helyezést jelenti. A fönt említett rendsodró például darabokban érkezett Bajára, és ott kellett ˝összelegózni˝. Izgalmas feladat volt a gyár által kiadott rajz alapján összeállítani egy munkagépet. Munka közben könnyen ismerkedtem. A szerelők közvetlenek voltak, minden kérdésemre kimerítően válaszoltak és látva érdeklődésemet kérdés nélkül is magyaráztak. A munkaidő délután 4 óáig tartott, letelte után visszamentünk a szállásunkra, kimosakodtunk. Minden délután elengedhetetlen volt a fél óra csendespihenő. :) Ezután városnézés következett. Hét-félnyolc fele értünk vissza a panzióba, megvacsoráztunk, majd esti programként beszélgettünk, bowlingoztunk.
Kedden a bőséges reggeli után 7.30-ra mentünk ki a telephelyre, kiválasztottuk az aznapi munkaterületet, majd nekiláttunk a dolognak. Ezen a napon egy Manitou rakodógép és egy Hyundai földmunkagép 0 revíziójában vehettem részt. A Manitoura gémrugózást és kihelyezett hidraulikakört kellett beszerelni, egy vevő speciális kéréseként. Meglepett, hogy a gyárból kiérkező alapfelszereltségű géppel, még mennyi munka van, mire a vevő igényeinek megfelelő állapotba kerül. Ezen a napon betekintést nyerhettem egy számítógépes diagnosztika menetébe, amely a mai modern gépeknél szinte kizárólagos hibakeresési módszer. Ebéd után a Hyundai homlokrakodón kanalat cseréltünk, fölmatricáztuk és ellenőriztük az olajszinteket. A munkaidő lejárta után a délutáni és esti program változatlan volt, újabb részeket fedeztünk föl Bajából. Olyan észrevételt tettünk, hogy Baján a legtöbb ember kerékpárral jár, méghozza egymáshoz nagyon hasonló kivitelű kerékpárral.
A szerdai napot vártam a legjobban ugyanis ezen a napon voltam beosztva mobilszervizes mellé. Kis várakozás után 9 óra körül elindultunk, egy Bajától 20 kilóméterre lévő telepre. Egy Landini Rex 100-as kertészeti traktor 100 órás (100 üzemóra után kell elvégezni) szervizét végeztük. Ez az olajcseréket és az olajszűrő cserét foglalta magában. Plusz feladatként a meghibásodott klímát kellett rendbehozni illetve egy kis elektronikai beállítást kellett elvégezni. A délelőtt ezzel el is ment. Ebéd után a kicsi Landini nagyobb testvérének az elsőhídjában lévő differenciálművét szereltük vissza. El is készült volna aznap, ha nem jön közbe egy olyan probléma, hogy egy a régivel teljesen megegyező gyártási számú, gyári alkatrész furatai nem passzoltak a hídon lévő furatokkal. Ezzel a mobilszervizes munka sajnos idő előtt végetért. Ám a szomszédban akadt tennivaló: egy Manitou 0 revíziója. Olajszint ellenőrzések és matricázás után ki is kellett próbálni a funkciókat és nagy örömömre én lehettem a tesztpilóta. Érdekes volt látni a különbséget a műhelyben dolgozó szerelők nyugodtsága és a mobilszerviz pörgése között. Túl a hét első felén megállapíthattam, hogy egy kicsit el kellett nyerni a szerelők bizalmát, ahhoz, hogy rám bízzanak valamit. És mivel minden nap más szerelőhöz kerültünk így ez minden nap feladatot jelentett.
Csütörtökön délelőtt egy mobilfékpadi mérésnek lehettünk tanúi. Behoztak egy Landini traktort azzal a hibával, hogy nem megfelelő a teljesítménye. A fékpadi mérésből kideríthető, hogy mi okozza a problémát. Ezután egy injektorfelújító műhelyt láttunk. Bele sem gondoltam a látogatásunk előtt, hogy ezen a területen milyen szakértelemre van szükség. Ebéd után Harsányi Zsolttal, a tulajdonos-ügyvezető igazgatóval folytathattunk egy kötetlen beszélgetést, így megismerkedhettünk vele közelebbről, kérdezhettünk a cége multjáról, ellátott minket tanácsokkal. A beszélgetés után Tóth Ildikó kalandortársunk latba vetette Axiálos kapcsolatait, így kipróbálhattunk egy Fendt traktort. Köszi Ildi! :D Mindeközben megegérkezett László Anita az Agryától és meginterjúvolt bennünket. Ezzel el is telt a délután. Az aznap esti vacsorát Anitáékkal, Ummenhoffer Péterrel és Bátyity Antival költöttük el. Az este beszélgetésben folytatódott.
Pénteken az utolsó napon fényképeket készítettek rólunk, végignézhettük a teljes gépparkot. Ebéd után Ummenhoffer Péter bemutatta nekünk az egész telepet, jártunk az üzlettől a raktáron keresztül az irodákig mindenhol. A körbevezetés után elbúcsúzkodtunk, majd hazafelé vettük az irányt.
Számomra nagyon érdekes volt belelátni egy ilyen nagy cég működésébe. Az Axiálban dolgozók hasonlítanak egy nagy családra. Egész nap nyüzsgés van, de munka közben jut idő egymással viccelődni, néhány szót váltani. Senki nem ideges, vannak pörgősebb részei a munkának ugyan, de azt is higgadtan végzik.